Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 29 mars 2012

Fånga (tors)dagen

Carpe Diem??? Fånga vadå?
 
Det är ju lättare sagt än gjort.
Man får vara glad om man hinner fånga veckan!
Dagarna hinner man inte ikapp!
 
(Detta har blivit extra tydligt nu när jag har en almanacka
där man ska rycka ett blad per dag - jag brukar ligga ca 14 dagar efter…)
 
Har det med åldern att göra att tiden går fortare?
Eller är det sant att "tiden går fort när man har roligt"?
 
I så fall kan jag meddela att jag har otroligt roligt!
Jag skulle kunna tänka mig att ha det liiiite tråkigare ibland.
 
Jag kan tom uppskatta vanliga måndagar då man har heeeela veckan
framför sig! (man har en lång "att göra" lista och gott om tid...)
 
Men nu är det torsdag - igen. Va redan!??
Hög tid att börja bocka av på listan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar