Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 21 mars 2012

Även solen...

...har sina fläckar.

Dessutom så avslöjar vårsolen obarmhärtigt alla fläckar.
Kladdiga fingeravtryck på kylskåpet, dammet som virvlar i luften,
gruset i hallen (ja, det behövs väl inget solljus för att se…)

Konstigt egentligen att så pass mycket ljus kan sila även genom oputsade
fönster? För att göra illa värre så putsar man fönstren och hänger upp ljusa gardiner!

Då sportaktiviteter fyllde större delen av helgen så blev fönsterputsningen hos oss delvis utförd i skymningen. Det gick ju fort och bra - ända tills fusket avslöjades en solig eftermiddag…
(Men jag hann köpa några nya blommor...)

Vårsolen avslöjar dessutom diverse "årsringar" som tillkommit i ansiktet.
Nej, alla blir så mycket snyggare i dimrad belysning!
Hallå, vaför tror ni att det är mer "romantiskt " att äta vid levande ljus än
under ett lysrör??? (En liten varning dock för att sminka sig i för dåligt ljus!)

Men, håll ut! Snart är det höst och det blir mörkt och myyyyysigt igen!


Försöker rädda situationen med en blomma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar