Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 2 mars 2012

Dagens lunchpromenad

Ibland tar jag en promenad på lunchen. Frisk luft, dagsljus, vardagsmotion, fågelkvitter, årstidens växlingar - och konstiga typer… (själv är jag ju heeeelt normal!) Det har tom hänt att polisen stått där på gångvägen. (varningsklocka någon !!?)

Det dräller av motionärer som springer, joggar, lunkar i olika takt. I olika outfits, från olika decenier!
Att springa har verkligen blivit en trend - men alla som springer är inte lika trendiga…

En (ganska kall) vinterdag så mötte jag en kvinna med barnvagn. Hon bar heltäckande svart klädsel. Jag menar helt täckande. "Inte ha fördomar nu" sa jag till mig själv. "Vad praktiskt när det är kallt, att dra en fleecefilt över huvudet", tänkte jag istället positivt. Strax efter mötte jag nästa dåre (kom ihåg, det var en kall dag). Han kom springande i - barfotaskor! Förlåt "fleecefilten", den var ju i alla fall mer praktisk - även om den saknade hål för ögonen…

Ganska ofta möter jag en nisse som lyssnar på musik i lurar - och sjunger med. Det är riktigt underhållande - nästan så att jag drar ner på tempot för att kunna gissa låten. Ni vet, man hör bara "hmmm…yeah, forever, mmm, I wanna, hmmm, you and I, aaahhh" (vilket dåligt exempel!!! Det var väl inte mitt undermedvetna som talade???)

Honom gillar jag verkligen - jag pratar också ofta (högt) för mig själv. Men jag försöker att undvika det när jag inte ÄR själv… Med undantag på jobbet, då tänker jag inte på att jag sitter i ett kontorslandskap… Men de vet ju hur det står (s)till med mig!


Idag var det så här soligt och fint på lunchpromenaden! Många joggare - varav 3 i kortbyxor!
Ett vårtecken!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar