Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 7 mars 2012

Dagens träning

Försöker verkligen komma igång med min löpning!
I mer än 1,5 år har jag "försökt" att komma igång.
Så antingen måste jag acceptera att det inte blir bättre än såhär,
eller så är det dags att kasta in handuken och ställa in skorna för gott…
Problemet är kanske att jag inte har något konkret mål med löpträningen?
Jag är inte ute efter några rekordtider, eller att springa särskilt långt.
Jag vill bara att det ska kännas, ööh, typ… "bra". Lätt och "roligt" (???)
Faktum är att det brukar kännas "bra" - ibland…
Den känslan kommer alltid sista kilometern - oavsett hur långt jag springer.
När jag är på väg in genom dörren efter en runda så känns det fantastiskt bra!
Visst är det fysiskt tungt att springa, men det värsta är helt klart den mentala biten.
Men jag har kommit en bra bit på väg. Jag ser fram emot att springa och känslan efteråt.
Det är bara själva löprundan som är problemet…
Så upp och hoppa - man får inte bättre kondis av att sitta i soffan och gnälla, det är bara att ge sig ut! Nu!
Men New York maraton kommer jag inte att springa - inte ens Tjejmilen!!!
Och då handlar det inte (bara) om att det är alldeles för långt.
Jag skulle aldrig slösa tid på att "bara" springa - med det shoppingutbudet inom räckhåll !!!
Det får bli ett eget shoppingrace med ett kreditkort i handen!
Man kan faktiskt säga att det är det jag tränar inför just nu!
Nu har jag hittat motivationen till kvällens tur!
New York - see you soon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar