Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 14 mars 2012

Dagens eloge

Tillägnat alla mina kollegor (ingen nämnd, ingen glömd) - med kärlek!
Jag har världens bästa kollegor!!!
(Med "kollegor" räknar jag in alla som finns på min arbetsplats - inte bara i min grupp eller i "hagen" som vi förvaras sitter i.)
Idag är det ju så populärt med "mångfald".
Här jobbar inte bara en Fransk, en Tysk och Bellman
utan även halva juggemaffian, finnar, portugiser, kineser, norrlänningar och diverse löst folk från "öarna". Endel mer färgstarka och högljudda än andra som för en mer anonym tillvaro i en "grå pullover"…
Ingen kan klaga på mixen av personligheter som har "plockats ihop" för att bilda vårt team.
Eller var det tillfälligheter som skapade denna blandning?
Ja, det måste det vara. Ingen mänsklig hjärna hade kunnat få ihop det såhär…,
ööh "bra"?, "spännande"?... (hittar inte rätta ordet)
Det enda man skulle kunna anmärka på är könsfördelningen.
Just i våran grupp är det viss dominans av kvinnor.
Männen här får helt enkelt stå ut med att domineras av kvinnor!
Men det är ju de flesta vana vid hemifrån, alla har ju antingen en fru eller en mamma…
Vi är förövrigt ganska många mammor som jobbar här…
Men här finns även en och annan "storasyster" som kontrollerar hjälper sina "småsyskon".
Åldersmässigt är det ganska homogent också - vilket betyder att alla går igenom samma kriser, samtidigt…
Så sammanfattningsvis skulle gruppen behöva få in fler  - yngre, män…
Jag kanske har talang för att bli Management konsult ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar