Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 10 mars 2012

Dagens final



Säga vad man vill om Melodifestivalen - men nu är spektaklet snart över för denna gång.
Vi får tillbaka våra lördagskvällar igen!
(Men vi har ju haft något annat än väder att prata om under några veckor!)
Jag har såklart inte kunnat låta bli att titta - men jag är oskyldig till hur resultatet har blivit, för jag har inte ringt och röstat.
Det är "alla andra" som har röstat på "fel" låtar…

Det är tydligt hur man väljer ut de bidrag som får vara med - minst ett från varje kategori:

Hårdrockbandet (I år var det 2 - men i det ena bandet var dom ju inte långhåriga - hallå, hur trovärdigt är det att headbanga med kort hår???)
Balladen (Inget fel på Molly eller hennes låt)
Unga popkillen som kan dansa (Love Danny!)
Veteranerna (Direkt från Antik Rundan, Krille&Lotta)
Comebacken (Pirelli och Afrodite)
Spektaklet (Ranelid - poet? författare? Kultur är verkligen inte min grej)
Den ständige gästen (Andreas J)
Pojkbandet (Gäsp, vad hette dom?)
Tjejgruppen (Timotej - direkt från schamporeklamen anno 1978)
Ensamma tjejen med gitarren (Lisa gillar vi)
Något för barnen (Sean den förste Banan - min personliga favorit!?)
Rockabilly (samma låt som i fjol - men med en ny grupp???)
…och så de som man glömmer innan programmet ens är slut (dom har jag glömt)

Otrolig mix - men ändå känns det som att allt låter likadant (ett tecken på att jag börjar bli gammal?)
Man har dessutom hört alla låtar förut.
Det sämsta är när en artist kommer tillbaka efter några år och gör "samma" låt igen - fast sämre (Perelli, Afrodite, Timotej)

De kunde väl åtminstone byta låtar med varandra???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar