Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 1 november 2012

Höstlovet...

...är ett perfekt tillfälle för farföräldrar att umgås
med sina barnbarn! Då barnen inte kräver så mycket
passning och underhållning blir det desto mer tid för
annat. Tidigare höstlov har vi fått hjälp med läggning
av parkettgolv, tapetsering, montering av IKEA möbler...

I år hade vi bara lite "mindre" uppgifter. Som att laga en
trasig stol, en droppande toastol, justering av kyl/frys...
Vård av misshandlade rosor i trädgården, fönsterputsning,
byte av fjädrar till bakluckan på bilen, hjälp med att ställa
tillbaka trädgårdsmöblerna (klockorna fixade jag själv...).
Upphängning av hylla i förrådet osv. Därför fanns det gott
om tid för bonusaktiviteter som; dammsugning, tvätt,
strykning av skjortor, brödbak, äppelmoskok...

Ja, förutom vanlig matlagning förstås! Det får ju inte bli
långtråkigt... Varför hyra en pensionär när man kan låna en
(eller två) helt gratis?

Kalops, nybakat bröd och äppelkaka... Välkommen hem!

2 kommentarer:

  1. Låter som en win win situation;)! Hälsa Tommys päron:)!

    SvaraRadera
  2. Efter en vecka med fullservice får jag nu klara
    mig med tomtarna jag har kvar på loftet!

    SvaraRadera