Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 25 november 2012

Intressanta övningar...

....pågår i vårt sovrum denna helgen!

Mystiska ljud har hörts från tidig morgon till kväll.
(För att ingen i kvarteret ska gå miste om något så
har vi fönstret vidöppet.) Det har bankas och sågats,
men nu är det nya golvet på plats!

Det gick över förväntan och ingen behövde sova på
bäddsoffan i natt! Jag har peppat och hållit snickarn
på gott humör med glada tillrop, mat och kaffe...
Rummet blev som nytt och vi saknar inte golvet
som förde tankarna till en institution.

Skönt att slippa sova i en sjukhussal!

Sakta men säkert lägger sig byggdammet och nu
återstår bara uppgiften att städa. Vilket verkar bli
min uppgift!!? Plötsligt är jag ensam hemma!!?

Men, om jag bara orkar resa mig härifrån, så ska jag
ta mig en svängom med snabeldraken. Då ska nog
julstädningen snart vara avklarad också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar