Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 2 november 2012

Dagens ljus!

Alla klagar på att det är så mörkt!

Jag har inga problem med mörkret den här årstiden!
Hellre det, än det grå "dagsljuset" som bara avslöjar att
regnet faller horisontellt och att allt utanför saknar färg.
Det blir man ju knappast piggare av!!?

När det är halvskumt hjälper det inte att tända lampor
för att göra skillnad, det kompakta gråa "äter" allt ljus.
Så det får gärna vara mörkt dygnet runt för min del.
Jag saknar varken lampor eller ljus att lysa upp
tillvaron med!
 
Korta, långa, tjocka, smala, doftande, vita, färgade 
ljus har jag bunkrat på IKEA för flera månader sedan!
För att inte tala om hur många ljusstakar som följt med
hem från diverse shoppingrundor och loppisbesök...
 

Ljusstakar och lyktor...
...kan man väl inte få för många av?
 
Ju fler desto bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar