Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 9 november 2012

Fotokonst...

...eller konstiga foton?
 
Det är verkligen svårt att ta fina foton.
Jag använder oftast kameran i telefonen och även
om den är "bra" så inser man (när man behöver en
bra bild till bloggen) att den inte är tillräckligt bra.
Det krävs rätt ljus, motivet får fel färg på bilden.
Man kan inte ta närbilder, eller bilder med motivet
långt bort, det går inte att zooma (det blir suddigt)...

Men när förhållandena är perfekta går det trots allt att ta
en "vettig" bild och en klar fördel är att man alltid har
kameran tillgänglig. Vilket leder till att jag gärna tar massor
med (konstiga) bilder. Barnen undrar ofta varför jag står och tar
10 bilder på en hög med stenar, en bok eller preics vad som helst…

Särskilt impopulär blir jag när jag hindrar alla andra
från att börja äta för att jag "måste bara ta en bild först".
Mat är förövrigt omöjligt att fota så att de ser aptitligt ut,
tur att jag inte startade en matblogg! (Se Dagens pizza...)

Levande föremål är helt hopplösa att fånga på bild.
Värst av alla är mina barn. De ser helt normala ut
ända tills man plockar fram kameran...


Inte lätt att fota...

...när barnen flyger drake!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar