Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 8 november 2012

Bake my day!

Det kan knappas ha undgått någon att jag är BESATT av fika.

Mmmm…
Inget är så gott som snabba kolhydrater iform av en
nybakad bulle med mjölk till. (Se där - lite proteiner också)

Detta är enda anledningen till att jag är så flitig att baka.
För även om jag inte säger nej till köpt fika, så kan man ju inte
komma ifrån att hembakat är godare (och billigare).
Jag hade varit ruinerad om jag inte bakade själv!
 
Jag har inga synpunkter på hur kakorna ser ut och är helt
värdelös på att dekorera en tårta eller ens skära jämna rutor.
Detta påverkar ju inte SMAKEN!
Däremot får kakan gärna serveras på ett fint fat,
med en matchande kaffekopp och servett...
DET är viktigare!

Ett bra recept är när kakan går snabbt att "slänga ihop"
av ingredienser som man alltid har hemma.
Ett första hjälpen kit finns alltid i skafferiet!

Dagens viktigaste uppgift är nu att röra ihop något
gott till imorgon! Halv två varje fredag stannar Sverige!
Då är det dags för FREDAGSFIKA!!!
 
Always on my mind!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar