Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 1 maj 2015

Sittstrejk med förhinder

Det blir inte alltid som man har planerat...
Men det var inte förhandligsbart att
flytta mitt långa, tysta demonstrationståg.


Är det första maj, så är det!


Så det blev 16.3 km i ren protest!
I år demonstrerade jag för budskapet att
alla är lika mycket värda - oavsett hudfärg:
Svart, brun, vit, (50 nyanser av) grå eller cerise-lila...
Sittstrejken får dock vänta till en annan dag.

Med "kort varsel"
(och här måste jag erkänna att jag inte är särskilt alls är flexibel...)
fick jag reda på att vi får besök av mina svärföräldrar över helgen.
Då de bor 36 mil bort så blir det ju inga "oväntade besök",
så att få veta detta med mindre än 2 dygns framförhållning, slog
ner som en bomb hos mig som redan hade planerat hela helgen...
(och anser att huset ska vara i anständigt skick när svärmor kommer...)

Å andra sidan hade jag bara planerat in att beta av en ganska
diger, tråkig, något överambitiös "att göra" lista, av diverse "rest"
(städ)punkter som jag ändå alltid skjuter upp till "en annan dag".

Så nu gör jag det!
Skjuter upp det till "en annan dag".
(De kanske tom få hjälpa till?)
Vi hade ju hela kvällen igår på oss att göra en snabb
sanering av ytskikten. (Snälla, öppna inga skåp!)

Så nu när jag har tänkt om, så ser jag fram emot att
de kommer just denna helg. Det passar riktigt bra!
Får jag bara lite tid på mig, (minimum 24 timmar)
så kan jag också vara flexibel!









16.3 km i ren protest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar