Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 23 maj 2015

Blå blå vindar...

...och vatten , blå, blå himmel och hav...
En utstakad blå linje att följa.
Vad mer kan man begära en dag som idag?
Bara att bita ihop njuta av att springa gatlopp,
längs en blå linje, hela varvet runt Göteborg!

Om man tänker efter så är det ju mindre jobbigt för oss
som försöker springa, Det tar ju bara +/- 2 timmar, men
publiken får jobba hårt. Från första start klockan 13 till...
Ja, jag vet inte när sista gruppen startar - för att sedan
spurta (som att det gälde livet) i mål några timmar senare...

Jag startar klockan 14.02!
...om jag inte kollapsat innan dess!

Nu finns det inte tid för mer förberdelser, inte ens en soldusch,
men jag hoppas ändå på att ta mig runt, lite blekare och betydligt
långsammare än kenyanerna i täten.
(Varför får de snabbaste starta först???) Jag hinner se deras målgång
på storbildsskärmarna när jag står och frustar i startfållan...

Så!
Lycka till alla, vita, svarta, bruna, gula, röda, lila...
Själv lär jag snart inta en mörk cericerosa ton.

Min väderbeställning!


Bara följ efter, så kommer du runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar