Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 21 maj 2015

Äta bör man...

Det där med att äta och sova rätt, sista
veckan inför start, är svårare än jag trodde...
Verkar som att jag snubblar på mållinjen!

Igår åt jag en jättegod laxlasage till lunch och
kände mig mycket nöjd (och mätt). Det var
kanske därför mitt nyttiga mellanmål uteblev
och istället bestod av kaffe och 2 kanelbullar?

När jag kom in till Slotsskogen insåg jag att
jag behövde mat... Det fick bli en 90 grams
ostburgare i närmaste grillkiosk... Seriöst?

Efter 4 avklarade kilometer så tänkte jag ju, precis  som
jag lärt mig: "Kolhydrater och proteiner". Eller inte...

Det blev en ölkorv, några chips, en liten pannkaka och
en kolsyrad dricka av något slag. (Picknick ingick)
Jag tackade dock nej till rosévinet...

Försökte kompensera förfallet när jag kom
hem med ett kokt ägg och en proteinshake.
Vilket innebar att jag först inte kunde somna
för att det kluckade i magen och sedan för att
jag fick spinga på toa flera gånger...

Idag blev det buffé på lunchen...
En nyttig sammansättning av kolhydrater, proteiner
salig blandning av wokat, grillat, sushi och pannkakor.

Nu är det snart sista chansen att
åtminstone hinna få lite sömn...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar