Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 11 maj 2015

Final countdown...

Det funkade bra att följa förra
veckans tränings(värks)schema!

Började med att klara av långpasset, (för att ha det värsta gjort).
Laddad med vätskebälte och ljuv musik i öronen så sprang jag
allt vad tyget i kompressionstightsen höll, i hela 17 kilometer!

Det hade regnat hela dagen, men var uppehåll när jag
sprang och jag var klar precis innan åskan brakade lös!
Det är det man kallar att "hitta flytet" i löpningen!

I onsdags tränade jag bara käk- och skrattmusklerna
med god mat och succetårta i trevligt sällskap.
(Alkoholfritt bubbel bubblar lika bra!)

Några backiga varv (totalt 10.5 km) på "Blå spåret" efter ett varv
på COOP, lite städning och strykning blev torsdagens intensivpass.
Följt av lite bakning (av kola- och dumlekakor) sådär på kvällskvisten.

Ibland får man ta vara på överskottsenergin som träningen ger!

Själva löpningen liknade knappast intervallträning, men jag höll i
alla fall jämna steg med en ung tjej som också var ute och tränade.
Jag sprang förbi henne 2 gånger i samma uppförsbacke,
men blev omsprungen i nedförsbackarna som följde...
Sista varvet orkade jag inte lät jag bli att springa förbi henne.
Men hon sprang "bara" 3 varv, så jag anser ändå att jag vann...

Det blev ingen simning i fredags, men det berodde
inte på  "oflyt" utan bara på att det är så opraktiskt i
kombination med bakning, då vi inte har egen pool...
Istället passade jag på att ta en power-walk när brödet jäste.

Även i lördags hittade jag flytet och sprang milen i hyfsat tempo.
(för att få gott om tid för återhämtning resten av förmiddagen)

I går återstod bara 5 km i mitt vecko-marathon, vilket var
snabbt (risk för vattenplaning?) avklarat i lätt duggregn.
Resten av dagen tillbringades till största delen i soffan.

Men det var värt att avbryta eftermiddagens power-nap
för att bege sig till uteträningen med 24 FitClub!
Jag somnade - med gott samvete - om i soffan efteråt...

Marahon-veckan är nu över(levd) och 
"The final countdown" inför starten den 23e kan börja!

*längtar*

Att jag längtar till start beror inte (bara) på att jag är komplett
galen, utan tvärtom på att jag vill få ett slut på detta vansinne!


Laddad med vätskebälte och ljuv musik i öronen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar