Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 16 maj 2015

Långlördag

Härligt att få ställa väckaren på 06.00 en lördag
morgon, för att hinna klä sig tillräckligt, för att
överleva en dag på handbollscup - utomhus!



För att säga något positivt om vädret, så började
det faktiskt inte regna förrän på eftermiddagen!
Så till en början var det bara kallt...
Men jag löste det genom att åka till närliggande
outlet för att hålla värmen mellan matcherna.
Det hjälpte dock inte de frusna tjejerna på planen...


När magen kurrade för lunch och de medhavda
pizzabullarna var slut åkte vi till "Lilla laxen"
som serverade lax som snabbmat. Bland annat
kunde man beställa "sex laxar i en laxask".
Men vi tog något som var enklare att uttala...


Tillbaka på cup-området, nu i både mössa och
dubbla regnjackor med huvor, vågade jag mig fram
till Ravellis tält för att smygfotografera lite... Det är
ju inte varje dag man träffar en "Mästarnas mästare",
som grävt efter guld (men fick brons) i USA!


Trots regn och kyla blev det en vinst i sista matchen!
Jag applåderade så att det skvätte om de blöta
fleecevantarna och gjorde vågen för att hålla värmen...
Väl hemma hoppade jag i mysbyxorna innan
jag passerat gå, men mössan behåller jag på...


Dagens matchkläder är tvättade och upphängda,
så att morgondagen kan startas i rena torra kläder,
innan det är dags att göra "sälen" i leran som en gång
var en fotbollsplan, fast nu är en plan för handboll...


...och nu ska jag dega resten av kvällen.
Det blir kanelbullar!
Sonen hjälpte till och konstaterade blygsamt:

"Vad kan inte jag, liksom?"
Citat från en blivande "Mästare"?


Noteras till nästa år:
städa inte undan underställen efter skidsäsongen,
de behövs när handbollen flyttar ut...
...och köp iläggssulor av ull till gummistövlarna!



Imorgon blir det sovmorgon till halv 7...
Man måste ju helga vilodagen!



(C)uppladdning!


Kläder efter väder...


Lök på laxen?


Mästarnas Mästare!


Blivande Mästare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar