Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 26 maj 2015

Dagens ungdom...

...har det för bra...

Dottern hade sin PRAO i ett ridhus (tack K!)
och fick (visserligen också mocka skit) rida!

Sen var det inte många skoldagar
(varav en var "elevens val") tills det var
dags för att åka på skolresa till "The Reef",
med båtresa, bad, hotell och bufféer. Igår var det
studiedag och sen återstår väl bara några utflykter
och städdagar till dess det är skolavslutning...

Ja, ja, snart väntar högstadiet och andra bullar!

Det verkar som att skolresorna nu för tiden
är på en helt annan nivå än "på min tid". Om
de inte får åka iväg (gärna utomlands) så vill de
inte åka alls. När jag gick i 6:an så fick vi stiga upp
klockan 5 på morgonen och cykla till Bredviken
och titta på fåglar! Och det tyckte vi var KUL!!!

Som avslutning på nian övernattade vi i en tom
byaskola och underhållningen fick vi ordna själva.
Så vi satt i källaren och gjorde "Anden i glaset".
OCH DET TYCKTE VI OCKSÅ VAR KUL!

(Ja ocKULt i alla fall...)

Lärorikt var det, på sitt sätt.
(vi fick veta vilka "de nio muserna" var)

Och en del av andens spådomar slog faktiskt in!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar