Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 20 maj 2015

Kollaps?

Nu är det ont om syre i Göteborgsvarvsbubblan...
Syrebristen ger mig huvudvärk...
Ska bli så skönt när detta är över!
För mig, men också för alla runtomkring...

Som vanligt så lägger jag energi på helt fel saker...
"Tänk om..." förgiftar just nu min vardag.
...om jag blir sjuk, om jag blir skadad...

Jag oroar mig inte för att kollapsa under själva loppet.
Men jag är farligt nära ett nervöst sammanbrott redan innan...

Det finns inte en led eller muskel som inte gjort ont
de senaste dagarna. Plötsligt ont i foten har följts av
smärtor i knät, baksida lår, smalben... Observera att
detta har alltså kommit nu, de dagar när jag vilar...

Ont i huvud, axlar, knä och tå och sen börjar det om igen!
Problemet sitter såklart innanför pannbenet och jag lider
med dem som har hypokondri på riktigt, hela året om.

Detta årets uppvarvningen är den värsta hittills,
så detta orkar jag inte med ett år till!
(kanske skulle ta och notera detta...)

I år tar jag uppvarvningen till en ny nivå och inleder
varvetveckan redan ikväll med "stafettvarvet"!
Vilket inte direkt minskar min nervositet...
Man vill ju inte vara den "svaga länken"!

"Tävlingsledningen" hade gett mig startsträckan,
(hur tänkte de där?) men den bytte jag snabbt bort mot ett glas
rosé, som jag hoppas att jag får ha innestående till efter lördag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar