Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 19 oktober 2013

Vin(n)ande val...

Med min svåra beslutsångest, kombinerat med 
min oförmåga att lära mig något om viner och
druvor så är det inte lätt att planera en vinprovning...

Därför älskar jag systembolaget, deras sortiment, hemsida 
och personal! Jag vågade inte välja fyra viner enbart
procenthalten känsla och etiketten beskrivningen… Bolaget 
kan konsten att beskriva alla viner så att det låter positivt.

Så jag var tvungen att fråga en vänlig anställd i butiken.
Mycket svävande svarade jag på hennes frågor om vad
jag var ute efter. Jag kunde ju inte säga att det viktigaste
var att det smakar ”gott” och att etiketten är ”fin”,
gärna i en för årstiden passande färg...
 
"Vad ska du bjuda på?"

Va? Spelar det någon roll???
Men jag vet att dukningen ska gå i höstfärger!
Hittade en gammal favorit som hade passat perfekt!
Men den diskvalificerades just på grund av detta...


När det gäller viner vill man ju prova något NYTT - ibland!




Gammalt favoritmotiv - nu i höstens färger...
Vin(n)are, utom tävlan!





 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar