Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 7 oktober 2013

Hellre höstrusch än höstrusk

Plötsligt. När man precis hittat en behaglig höstlunk,
äntligen hittat ett mönster bland aktiviteter (läs sport)
och läxor,skapat mat, sov och träningsrutiner, så
tillkommer ytterligare en dimension…

Jag talar om tiden när fotbollssäsong möter
innebandysäsong! (handbollen tar ingen paus
om man spelar elitnivå  med Kärra F-02)

I lördags var det (obligatorisk) extraträning i
innebandy på förmiddagen. Fotbollsmatch på kvällen.
(säsongens "sista" - innan Novemberserien börjar...)
A-lagsmatch (damer) i handboll (obligatorisk närvaro)

I går kretsade logistiken kring två matcher i handboll,
en innebandymatch och att lyckas få till lunch och middag.
Kanske inte låter så svårt, men när allting ska hända nästan
samtidigt, så gäller det att alla berörda är förberedda
och vet vart dom ska befinna sig vid given tidpunkt.

Men, ingen panik! Allt var noga uträknat och gick
enligt plan. Tur att jag inte har någon hobby!
(och inte tar sovmorgon)

Jag hade gott om tid att både slappa och träna själv.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar