Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 20 oktober 2013

Ingen rädder för älgen här

Till ett mustigt vin så serveras med fördel en gryta.
Det är enkelt, kan förberedas, man kan laga stora
mängder. Inget finlir. Bara hacka och koka ihop!
Kött, "sås", potatis och grönsaker i en enda röra.
Sen har man förhoppnigsvis mat för en vecka…

Perfekt när man inte gillar att laga mat!

Temat för vinprovningen var just "höst" och vad är
väl mer höstlikt än älg(färsgryta) och lingon(parfait)?
Älgar är stora och skrämmande och älgjägare med
nervösa fingrar litar jag inte på... Så istället för att jag
går UT i skogen, så får skogen komma hem till mig!

I form av färs så är skogens konung inte det minsta skräckinjagande!

 










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar