Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 5 oktober 2013

Made in Sweden!

Inget går upp emot hembakat!

Tom mina bullar är riktigt goda när de är nybakade,
varma och serveras till ett (två-tre?) glas mjölk. Det
blev några glas igår... Helt ok att ersätta vinet med
mjölk, fast det var fredag! Igår var det ju ingen
vanlig dag, utan KANELBULLENS dag!

Med gårdagens blogginlägg i FÄRSKT minne, vill jag påpeka att
denna viktiga bemärkelsedag instiftades av HEM-bakningsrådet.
Man ville uppmärksamma den rika bulltradition vi har i Sverige,
med speciellt fokus på den anrika kanelbullen, samt att öka
konsumtionen av jäst, mjöl, socker och margarin.
 
Alltså inga konserveringsmedel eller importerade
bröd på denna dagen! Man bakar med svensk,
färsk mjölk, (inte kinesiskt mjölkpulver).
 
Idag är ju inte bullarna dagsfärska längre,
(och de flesta har ju åkt in i frysen).
Men jag sparade några till förmiddagsfikat!

Helt enkelt en liten belöning för långt och
troget arbete i hembakningens tjänst.

Konsumera mera...






HEMBAKAT!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar