Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 21 oktober 2013

Måndagsmys

Även om jag ogillar att laga mat, så gillar jag mitt
koncept att laga "mat för hela veckan” på måndagar.
Passar dessutom bra med familjens olika tränings-
scheman denna höst. Träningar i stort sett varje dag,
på olika tider kräver ett hemiträde eller planering.

Om man, som jag, tycker det är skittråkigt med inte är speciellt
road av matlagning, så får man gör det bästa av situationen!
Det kan vara lite mysigt med tända ljus och radion på i bakgrunden.
Man hinner både dricka kaffe, bläddra i tidningen och har man tur
så har man gömt undan lite fikarester från helgen...

Oftast är ingen hemma, så jag kan roa mig bäst jag
kan och slipper i alla fall förhöra läxor samtidigt...
Sen kommer belöningen nästföljande dagar.
All "matlagning" kan skötas med hjälp av
vattenkokare och mikrovågsugn!

Men just idag blir det bara pannkaka av alltihop.
Jag förlitar mig på rester från helgen, då det
blev både röd-grön röra och stekta sparvar
grillade kycklingar. Men jag har en överbliven
okladdig kladdkaka och en bok att läsa ut!

Så lite måndagsmys får jag allt unna mig!




Kockarnas kamp? Nej - en helt vanlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar