Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 12 oktober 2013

Bästa äppelpajen!

Om det finns några äpplen kvar att skörda,
så är det läge att sätta igång att baka. NU!

Detta är inte bara den godaste smulpajen, utan också den enklaste.
Vilket gör att den härmed utnäms till kakmonstrets BÄSTA!

1.5 dl vetemjöl
1.5 dl havregryn
1.5 dl socker
175 g smält margarin
1 tsk bakpulver
0.5 tsk salt

Man smälter margarinert och rör ner övriga ingredienser.
Jag brukar strö kanel (eller kardemumma) över äpplena och
vill man unna sig lite extra så kan man även strö på lite riven
mandelmassa. Swisch in i ugnen på 200 grader, ca 20 min.



Före...


...en liten stund senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar