Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 8 oktober 2013

Nyklippt, vattenkammad och klar...

…för fotografering?

Skolfotograferingen är en årligt återkommande
företeelse som jag aldrig lyckas ha koll på!

Vi hade visserligen fått information om att man inte
skulle ha på sig blå/grön tröja vid skolfotograferingen.
Men … Det hade ju underlättat om vi även fått reda
vilken DAG fotograferingen skulle ske! Utan den
detaljinformationen så blir det ju lätt fel ändå...
(Särskilt som sonen nästan bara har blå tröjor)

Redan andra skolveckan, på måndagen var det så dags.
Läraren (vem är lärare? vilka går i klassen? frågorna är
fler än svaren när man börjat högstadiet) hade "glömt" att
tala om att det skulle vara fotografering. Redan samma dag!
Men sonen (för dagen iklädd blå tröja-såklart) är ju inte tappad
bakom en vagn, dessutom är han otroligt snabb. I stället för att
äta lunch springer han till bussen, tar bussen, springer vidare hem,
rycker åt sig andra kläder (likadan tröja fast svart). Springer tillbaka
till bussen, åker ner igen, springer till skolan och är tillbaka inom
30 minuter, innan rasten är slut...

”Hur svettig var du då?” undrar jag förskräckt.
”Jag torkade av mig med papper på skoltoan…”
Ja, ja, det kompenserar ju att han inte använder hårvax…

Men vad var det för fotograf som lät
modellerna se så sammanbitna ut???



En sann sportkille behöver inget hårvax...

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar