Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 14 september 2013

Supporter

Äntligen helg så att man får sova ut!
 
Skojar bara!
 
Som idrottssupporter så varierar uppgifterna,
men de flesta har EN gemensam nämnare:
Tidiga helgmornar… Tur att jag gillar det!
 
Förra lördagen var jag uppe med och väckte tuppen för att
baka muffins som skulle säljas till förmån för KKIF P-00.
Självklart tog jag en promenad ner till centrum för att
köpa fika senare på dagen, dock inte ”mina” påsar,
(de blev lite torra tror jag). Tre gånger så roligt när
man både får BAKA, HANDLA och FIKA.

Dubbel sponsring till klubben också!


Kom och köp!















 
 
På söndagen var det inte bara tuppen som skulle väckas,
utan även familjens fotbollstalang. Talanger kräver ordentlig
frukost. Och jag är inte bara supporter, jag är ju mamma också.
Så då vill man ju gärna kontrollera att uppladdningen blir rätt…

 
God morgon!

 




















Denna helgen kör vi ungefär samma race. Men sporten är (i huvudsak)
handboll. Sen match igår kväll, följdes av tidig match i morse...
Första uppdraget: att väcka en handbollsspelare som inte är lika
förtjust i tidiga mornar som sin mor... Men detta är inte det värsta…
Sen ska man hitta till hallen (helst i tid). Det är INTE min bästa
gren. Att HITTA alltså! Olika hallar för olika matcher, thank god
för kartan i mobilen! Eller som jag oftast löser det: egen chaufför!

När även den uppgiften är avklarad så
återstår den lätta, roliga delen.


Lätt för mig, som inte förstår mig på sporten eller reglerna.
Att uppföra sig på läktaren och BARA heja och vara positiv är
nämligen inte så lätt som det låter. Det finns många dåliga förlorare
bland föräldrar som lever ut sina egna sportdrömmar genom barnen.

Ja, i de ANDRA lagen menar jag såklart…







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar