Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 20 september 2013

Lowest hanging fruits

Som man sår, får man skörda!

I vår lummiga (ja, jag är ironisk) trädgård
får man vara glad om maskrosorna växer.
Men vi har i alla fall skördat flera omgånger
rabarber och nu är det dags att plocka äpplen.
(Ja, det är ju lite lättare än att plocka lingon,
så det kan jag fixa själv om jag måste...)

Tyvärr visste vi ingenting om trädgårdar
i allmänhet eller äpplen i synnerhet när vi
planterade trädet (och det gör vi inte nu heller).
Och kanske just därför, så är inte denna sort, som
ingen minns vad den heter, särskilt god att äta.
Men tillsätter man bara (inte så) lite socker
och vaniljvisp så är man hemma!

Vad kan rimligtvis gå fel när man bakar en
äppelkaka med mandelmassa i receptet?
Om man inte har förbjuden egen frukt att skörda
så går det lika bra att plocka äpplen på ICA!
 

Smakar bra med vaniljsås!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar