Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 2 september 2013

Lång helg

Helgen kändes ovanligt lång!
Kanske för att både nytta och nöje hanns med?

Rötmånaden avslutades med simning på fredag kväll
och 10 km löpning innan klockan 9 på lördag morgon.
Men så var vi också klara för:
”höstterminenharbörjatingakläderpassarlängre”-shopping
när butikerna öppnade på Frölundatorg. Jag och dottern
bildar ett effektivt team som de shoppingproffs vi är.
 

Redan vid lunchtid var vi klara!


 

Vi firade på MC Donalds med ”mat” och latte.
Strax efter stötte vi på ett annat mor och dotter-team
som var ute och kollade in höstens modenyheter.
Det fick bli ytterligare en fika! Jag som inte brukar pausa
alls när jag shoppar tog alltså 2 latte inom loppet av 1 timme!
Och det var inte dumt alls!

Lite (frukost)mat handling senare åkte vi hem för
att se vad vi egentligen fått med oss hem… Det var
lite gott och blandat av byxor, toppar och koftor.

På söndagen var det då dags för årets höjdpunkt (?).
Ja, höga höjder blev det då sannerligen!
Heldag på Liseberg! Det var inga köer, så utan avbrott kunde vi
”köra på”: Kanonen, Balder, Bergbanan, Höjdskräcken, Atmosfear,
Uppsvinget, Uppskjutet, Nedkastet, Bortkastet och sedan fattades
bara "Uppkastet" men det var minsann inte långt ifrån för min del…
 
Jag behöver köa för att balansorganen ska hänga
med och hitta tillbaka till normalläget. Icke vattenfast
mascara är inte heller att rekommendera, jag hade kunnat
skrämma ihjäl vilken unge som helst på Spökhotellet Gasten…

Idag känns det som att jag har en viss "Hangover" och
är inte alls attraktiv efter attraktioner som orsakar både
framfall och hjärnsläpp. Just nu kan jag inte med säkerhet
säga vilken kategori Liseberg tillhör: nytta eller nöje?
 

Glad att det är gjort i alla fall!
 

...och dotterns garderob är förnyad!



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar