Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 22 september 2013

Nya rutiner och gamla (o)vanor

Man vet ju hur lätt goda vanor ersätts av
alltför GODA vanor, så därför vill jag gärna
hitta någon slags regelbundenhet även för min
egen träning. Konstigt! Det är ju inga problem
för barnen att träna regelbundet, även matcher
på udda tider hinns alltid med!? Men de har ju
viss uppbackning hemifrån om man säger så…

Nå, jag har egentligen ganska mycket tid, så jag kan
inte skylla på det. Nu när vi kommit igång med höst-
terminen vad gäller skola och aktiviteter så börjar jag
urskilja ett (svagt) mönster i familjens veckoschema.

Jag ska inte krångla till det, så jag håller mig till flexibla
träningsformer (gå, lunka, löp) som kan utövas nästan när
som helst, var som helst. Med den nackdelen att de alltid
kan skjutas upp till ”lite senare”, helst ”en annan dag”…

Snart är det mörkt och regnigt dygnet runt,
så då kan man inte skylla på det heller.
(Om man inte vill gå i ide till nästa vår.)
Kläder för aktiviteter i alla väder finns!

Så: Från ord till handling!


Förberedelser!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar