Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 13 september 2013

Helgförberedelser

Äntligen fredag, nu är det dags för fredagsmyyys!
Eller?

Om de ska bli fredagsmys, så får man ligga i
lite extra på torsdagen. Så igår sladdade jag hem
tidigt, startade en tvättmaskin, städade badrummen,
dammsög lite, hängde ut en matta som ett hemligt
budskap som jag hoppades att "någon" skulle uppfatta...

Skjutsade sonen till innebandyträningen.
Passade på att simma en halvtimme, handlade
det nödvändigaste. Skyndade hem igen, tog hand om
lite mer tvätt. Konstaterade att det hemliga budskapet
hade uppfattats korrekt, maken fortsatte dammsugningen...

Skjutsade dottern till handbollsträningen, hämtade
sonen från innebandyn (han hade inte stått sååå länge
på parkeringen... Nå det är ju i alla fall inte kallt ute!)

Hemma igen för tredje gången. Startade en tvättmaskin till
när mer svettiga träningskläder kommit in genom dörren.
Förhörde lite fysikläxa. Fixade strykhögen framför TV'n.
Kände mig smart när jag tittade på Lyxfällan och nöjd
med att helgförberedelserna redan var klara.

Så idag kan jag bara sjunka ner i soffan! Eller?
Nej, så blir det ju inte. En stenhård bänk på en
handbollsläktare får inleda helgen.

Men kanske imorgon?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar