Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 17 september 2013

Läxhjälp

Höstterminen drog i gång och går man i 7:an blir
det ingen mjukstart… Sonen borde ju ha gott om
energi och studiemotivation efter ett evighetslångt
sommarlov (och tro mig, det HAR han).

Men hans föräldrar har lite svårare att komma upp i tempo…

Livet består just nu av träningar, matcher och läxläsning.
Tydligen har soffan blivit ett rum för studier. *aaghr*
Jag kan glömma puffade kuddar och filtar som ligger kvar
där jag lagt dem… Men jag blundar och går upp och sätter
mig i min timmerkoja. NOT! Precis när man tänker njuta av
en (slät) kopp kaffe och en tyst minut så kommer:

Begäran om LÄXFÖRHÖR.
Latituder och longituder, meridianer, grader och minuter
stod på schemat härom veckan… It's complicated!
F-n att vi slängde den gamla jordgloben som visserligen bara stod
och dammade! Men det går ju lika bra med selleri någonting annat
klotformat. Äntligen fick min pilatesboll komma till användning.
Man tager vad man haver.

…och den gången hann jag både dammsuga, springa och se
en film med sonen när vi båda var färdiga. Ibland räcker ju en
vanlig Var.Dag.Kväll till både nytta och nöje!

 
TRÄNAR - på SO läxan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar