Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 17 november 2012

Pippi på fåglar

När jag (nästan) hade lyckats minska*
mängden fjärilar hemma så verkar det
som att jag har fått pippi på fåglar istället…

De har kommit smygande (flygande???),
knappt märkbart. Men plötsligt sitter det
fåglar och stirrar lite varstans…

Både fjärilar och fåglar är ju egentligen ganska otäcka!!?

Så vad lär vi oss av detta ?
Jo, att summan av alla laster är konstant!
 
 
* Fjärilarna har inte alls blivit färre,
men antalet nya fjärilar har slutat växa exponentiellt…


Pippi på fåglar...
 
...både inne...
...och ute!

2 kommentarer: