Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 16 november 2012

Fredagslunch!

Ska det bli en bra helg så gäller det att man börjar
förberedelserna i god tid. Närmast bestämt vid fredag
lunch! Då lämnar vi våra kontorshagar, struntar i den
förlovade lunchlådan och ger oss ut på äventyr. Hela
vägen över Älvsborgs bron till "Thaien" med stort T.
De känner igen oss på restaurangen och vet vad vi vill ha:
(Nummer) 6 med räkor!

Samma lunch varje fredag!? Tråkigt?
Inte alls. Traditioner är till för att bevaras!

Men förra veckan när jag skulle betala så så säger
plöstligt killen i kassan:
"Du vet väl att vi har ny meny? Ny ägare och ny meny?"
VA??? Vad ska jag nu äta ???

Han fick plocka fram den gamla menyn så att vi kunde
hitta något "liknande". Men… Nummer 25 med räkor
var INTE ALLS samma sak!!!

De får allt plocka fram den gamla kokboken också - och kocken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar