Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 13 november 2012

Jag trivs bäst...

... i öppna landskap!

Sitter som bekant i ett kontorslandskap på jobbet.
Lite som Facebook fast IRL…
Man kan, utan att ge sig tillkänna, se (höra, lukta sig till)
sina kollegors status. Vill man hålla sig uppdaterad så
lyssnar man, ibland lämnar man en kommentar...

Men oftast så kopplar man ifrån vad som
händer på andra sidan skärmen. Om inte någon sänker
rösten och börjar viska, då blir man ju såklart nyfiken
och spärrar upp parabolöronen…

Ibland är det ganska tyst i hagen. Då sitter alla vid sina
datorer och jobbar… Nej, jag skojar bara! Det händer inte!
Om det är tyst så är alla på möte. Kommer då någon in i
hagen så hör man ofta kommentaren:
"Var är alla?" "Ingen är här".

Nähä tänker jag då, där jag sitter i min lilla vrå.
Jag MÅSTE börja klä mig mer färgglatt! För det är tydligt att
jag inte sticker ut och syns mot den smutsgrå skärmväggen!

Gud så trist det hade varit med ett eget rum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar