Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 15 november 2012

Dagens lovsång

...vill jag sjunga och den tillägnas idag - Matlådan!

Om man är snål ekonomisk, så finns det inget lättare
sätt att spara pengar! Knappt har familjen ätit sig mätt
så står jag där och packar ner resterna i en matlåda...
Rädda det som räddas kan! 70 kronor rakt ner i fickan!

Ibland får lådan ligga i frysen och mogna.
Att märka lådorna innan man stoppar in dem i frysen är
fusk, då försvinner ju lite av spänningen! Ibland blir det
en trevlig överraskning när innehållet tinat fram, ibland inte…

Endel typer av mat fungerar helt enkelt inte att frysa.
Jag har sakta börjat lära mig detta och försöker undvika
att frysa in rester.

Extra viktigt att notera:
Om maten smakar "sådär" när den är nylagad, så kommer
den garanterat INTE att bli bättre av att ligga i frysen...
Gäller alla typer av rätter!


Bilden är arrangerad. Burkarna på bilden har ingenting med inlägget att göra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar