Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 29 november 2012

Julpyssel - bäst i teorin?

Jag tror att mitt julintresse egentligen är rent teoretiskt.
Jag gillar att planera och läsa (titta på bilder) om julen
och alla dess förberedelser, men själva utförandet är nog
inte min grej. Baka, kanske (men INTE pepparkakor).
Laga mat, knappast. Slå in paket, nej. Pyssel, kräver tålamod, så nej.
Inte ens att handla julklappar är särskilt kul när det väl måste göras,
(trots att jag inte har något emot shopping i vanliga fall…)

Så jag nöjer mig med att tända ett (eller gärna flera ljus),
lyssna på julmusik, dricka glögg och att LÄSA om hur andra
fixar och donar .
När julen är som bäst?

1 kommentar:

  1. Det är jättekul att se andras arbete. Speciellt om man sitter ivägen... ;o)

    SvaraRadera