Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 27 november 2012

Julen måste tas på allvar!

Jag hade sedan länge lovat dottern att vi skulle börja
julpynta i söndags kväll. Fick förklara åtskilliga gånger
att vi inte kunde börja tidigare. Inte ens om hon själv städade
sitt rum... (Jag vägrade helt enkelt att ta in julkartongerna
förrän byggdammet var bortstädat.)

Men sent söndag eftermiddag så tog jag i alla fall fram
barnens plastgranar, en kartong med julpynt och alla deras
ljusslingor innan jag ÄNTLIGEN satte mig ner i soffan.
(Som vanligt måste jag börja med att skriva en lång lista
på vad jag ska göra - sen…) Särskilt efter att ha rensat, röjt,
städat och assisterat en golvläggare så behövdes en rejäl
paus för att ladda om...

Det blev lugnt och skönt en lååång stund och dottern klädde
sin gran. Senare på kvällen letade hon ivrigt efter mer pynt i
den stora julkartongen. (Jag satt fortfarande i soffan)
Hon var inte alls lika nöjd som jag med att jag satt där.

"Mamma, du verkar inte ta det här på ALLVAR!"

Skulle inte jag ta detta på allvar?
JAG som köper julpynt på loppis redan i Juli???
 
Skulle inte JAG ta detta på allvar???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar