Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 22 november 2012

Betraktelser i en simhall

Har äntligen kommit igång med att simma
regelbundet igen och köpt nytt årskort!
(Tack Volvo för friskvårdskupongerna!)

Oftast är det avkopplande att simma och sedan
sakta tina upp till normal kroppstemperatur i
bastun efteråt. Men visst finns det irritationsmoment!
Man kan bli både road och oroad av sina med-motionärer...

Här är hela listan på det man kan få uppleva:

*Personer som simmar i bredd, eller i mitten av motionsbanorna.
*Suspekta stretchövningar vid bassängkanten...
*För små badkläder (föredrar "burkinin)
*Att få ett långt svart hårstrå som fastnar mellan fingrarna...
(Ja, och då är det absolut inte hårfärgen som är problemet,
det gäller även håret i golvbrunnarna i duschen…)
*Personer som ligger ner i bastun och brer ut sig utan att "höra"
när fler kommer in och vill ha plats.
*...och vad är det med karlar som tror att de kan crawla???


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar