Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 30 november 2012

Dagens lunch - buffé ?

Såg en märklig skylt utanför ett matställe:
" Buffé - Blanda själv"

Ja, det hoppas jag verkligen!
Det är ju liksom det som är själva grejen!
Jag förväntar mig inte att någon annan ska
fylla min tallrik - då kallas det något annat.

Men å andra sidan kanske vi behöver lite hjälp?
Vi kan inte bete oss vid buffébordet och blandar
hejdlöst: Sushi, kinamat och friterad kyckling
badar i såsen från den gräddstuvade oxfilén...
 
Kocken vänder sig i graven köket.
Han som lagt så mycket kärlek i maten...
Nu rör vi ihop allt till en enda röra med
motiveringen: Det ska ändå blandas i magen!

Smaklökarna slår kullerbytta i pur förvåning när
grädden från husmanskosten skär sig med den
sötsura såsen...

Nåja, nu har vi ju julen framför oss! Då är det ju enkelt!
Allt på julbordet är ju gott. Med smaker som är gjorda att
passa ihop, eller? ...och hur var det nu igen? Är det
verkligen tillåtet att blanda sillen med det småvarma?

...och vem kom på idén med att äta ris a´ la Malta efter
årets mastigaste middag???
 
 
Gott å blandat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar