Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 5 november 2012

Pigg i höst?

Trötthet på grund av novemermörket smittar. Mer smittsamt än
den värsta influensa. Det hjälper liksom inte med god handhygien...

Även om jag gärna vill påstå att jag inte lider* av mörkret så tror jag
ändå att grottmänniskan inom mig behöver dagsljus. Alla klagar och
det är det lätt att dras med av att alla deppar ihop i bristen på ljus.

Det är sällan tid väder för en lunchpromenad. Vilket är synd.
Särskilt denna årstid när man verkligen behöver passa på att
gå ut den korta stund på dagen när det faktiskt är ljust.
Frisk luft och dagsljus - en bristvara!

Tur att man kan pigga upp sig med shopping** och choklad
om det krisar. Hjälper inte det får man dra något gammalt en
snygg filt över sig och invänta en ny dag.


* Kan ju inte påstå att jag njuter av mörkret heller...
**Det räcker med något liiiitet extra, som en tidning eller
en blomma på ICA.


Tips på snabb energi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar