Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 oktober 2014

Tonårsdialogen

Det är verkligen underbart med en tonåring i huset.
Man får så uttömmande svar när man frågar något.
Om man inte frågar, så får man...

....ingenting alls*...
 
Förälder 1: ”hur var det i skolan idag?”
Tonåring: ”amen, åååh! ni frågar alltid samma sak"
Förälder 1: ”jamen, nu undrar jag hur det var idag"
Tonåring: "bha"

en stund senare...

Förälder 2: "hur gick det på provet idag förresten?”
Tonåring: ”jag har redan berättat det för "förälder 1",
jag orkar inte berätta en gång till”
Förälder 2:"jag är bara intresserad..."
Tonåring:"bha"

Tonåring försvinner in på sitt rum,
nynnandes på Queens gamla hit:
"I want to break free! I just want to be freeee!"

Tonårsrepliker top 5:
 
-Men hör på honom/henne!
-Ni är så efterblivna!
-Jag orkar inte mer...
-Bara sluta!
-Åhhh lägg av!

 
 *undantaget efter en ovanligt lyckad match eller ett lyckat
prov, då kan det plötsligt finnas MASSOR med ord som vill
komma ut samtidigt, så det är inget fel på vitala organ...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar