Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 4 oktober 2014

Ingen vanlig dag!

Som regel brukar jag dissa kommersiella firanden,
som halloween, farsdag och diverse hittepå dagar.
Men "kanelbullensdag" är undantaget som bekräftar
regeln. Den är LAG sedan 15 år tillbaka!


Så tidigt i morse så ordnade jag en blinddate mellan
kardemumma och kanel. Kärlek uppstod och denna
ljuva ljuva förening ledde till 40 bullar i ugnen...



Men så sent som igår tänkte jag förbjudna tankar och
var ytterst nära att köpa hem en påse färdiga bullar,
bara till att värma, från IKEA. 


Men fördelen med hembakt (som ju faktiskt är
den ursprungliga tanken med "kanelbullensdag")
är att man får äta så många FLER!


Faktiskt obegränsat, för den som har bakat!



Kärleksmöte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar