Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 15 oktober 2014

Giltigt förfall

Idag var det dags för ett välbehövligt besök
hos frisören. Men hur tänkte jag när jag bokade
in en onsdag? Onsdagar har ju blivit en ”helig”
träningsdag numera med 24 FitClub!


Jag var förberedd och helt inställd på att skynda
mig från ”stan” och alla frestande butiker, hem till
Kärra för att snabbt byta om till kläder som låg och
väntade i bilen och halvspringa till dagens träning.


Men, vad händer? Det blir inställt!
Lite regn ska man väl tåla!!?


Men ärligt talat var jag samtidigt lite lättad.
Efter ett träningspass i ösregn hade det inte
varit populärt att hoppa in i Bilen. Den Nya.
Som lämnade Volvohandlaren igår...


Men tanken svindlar: jag hade faktiskt tänkt
välja träning framför shopping!? Helt klart
har ett missbruk ersatts av ett annat...


Trots att jag inte har köpt ett dyrt träningskort,
(utan snåltränar helt gratis!),
så vill jag inte gärna missa något träningstillfälle.
De 9 övningarna som vi kör där skulle jag ju lika
gärna kunna göra hemma, själv, ”när som helst”...

Jo, eller hur!? Det fungerar på sin höjd i teorin.


Det går så mycket lättare när någon står och ropar
uppmuntrande och 35 andra svettas med samma
övningar samtidigt! Så jag tror att jag skippar
hemläxan att träna själv idag.


Utan dåligt samvete tänker jag istället
landa i soffan tillsammans med giftaslystna
bönder och än mer trånande fruntimmer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar