Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 7 oktober 2014

Höstens bästa?

Att baka äppelpaj är ju nästan för lätt.
Smuldeg är ju svårt att misslyckas med.
Vad kan gå fel liksom?
Basen är alltid (smält) smör, havregryn,
vetemjöl, socker och bakpulver, typ.

Sist fick jag till en extra lyckad blandning
med mycket kokos och lite sirap så att det
blev så där seg-knäckigt...

Kryddad med kardemumma,
flingsalt och en knivsudd kärlek.

Har man tur blir det en bit över till nästa dag.
Givetvis har den som bakat första tjing på resterna.

Allt annat skulle ju vara djupt orättvist!!?

Mine, all mine!


Rör inte mitt kylskåp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar