Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 12 oktober 2014

Montera mera!

Även Jysk har platta paket!
Så jag och dottern har valt ut och beställt hem.
Det som lastades i bilen, för direkt transport till
återvinningen, förra veckan måste ju ersättas!
"En in - en ut" är ju så mycket lättare på det hållet!

Trodde maken att han skulle få (fri)tid över när
han slutade som fotbollstränare så trodde han fel!
Troligtvis längtar han redan tillbaka till planen,
där hade han väl i alla fall lite att säga till om...

Här hemma finns det redan en
(och bara en) förbundskapten!

...men i de fall han är kvalificerad
som arbetskraft, så kan det ju hända
att en och annan uppgift delegeras...
Med en mycket rak, men inte så varm hand!


Alla i laget måste ju få känna sig delaktiga...


Montering av platta paket hör inte till
favorituppgifterna... Det pustas och stönas:
"fattas det inte en skruv?"
"är inte det här hålet felborrat?"
"det är något som inte stämmer..."
"kommer inte detta att vara för stort, för litet etc"

Men det brukar bli så bra så!


Jag är så bra på uppmuntrande ord,
springa små ärenden, räcka "ett handtag",
koka kaffe och allmänt fjäskande...


Skjut mig med ett feministiskt hagelgevär,
men hemma hos oss fortsätter vi med den här
arbetsfördelningen ett tag till om jag får bestämma!




Lådvis med lådor...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar