Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 20 oktober 2014

Avkopplad

...och så var det måndag igen!?
Veckans vanligaste dag, näst torsdag.
Tisdagar och onsdagar verkar ha försvunnit
helt från veckorna och ingen saknar dem heller!

Helgen innebar total av-, ner-, och urkloppling.
Internetuppkopplingen (via mobilen)
var obefintlig och lika glad var jag för det!

Vid närmare eftertanke så vill jag inte bli pensionär,
det verkar för jobbigt (och jag är oduglig på korsord).
Jag siktar på att bli katten Gustaf...

Helgen ägnades åt att äta, läsa tidningar och böcker
i pappersformat (såklart!) samt lite TV-underhållning.
Men jag har det bästa kvar.
Veckans avsnitt av Downton!!!

Vädret var mycket tillåtande.
Det vill säga, man tilläts vara inne.
Utan dåligt samvete.

Men för att inte riskera liggsår och andra
pensionärsåkommor så fick det bli en lång
promenad och en lättare löprunda.

Tack och lov så är Hasslö både litet och platt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar