Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 26 oktober 2014

Tidstjuv

Klockan omställd till "vintertid",
men utemöblerma står kvar - ute...
Så får det väl inte vara?

Den "extra" timmen kanske ska användas
till att ställa TILLBAKA utemöblerna.
Men hur går det då på våren när man ska
ställa FRAM både klockan och utemöblerna?
Det får väl bli i elfte timmen?

Lika bra att de får stå ute i vinter!
De är gjorda av odödlig plast som har
längre halveringstid än uran tror jag.
Efter drygt 13 år är de lika "fina"...

Jag vill inte verka otacksam,
men efterom att tiden går fortare och fortare
och inflationen har ätit upp värdet av tiden, med tiden,
så är den timme jag motvilligt blev av med i våras
inte värd mer än högst en kvart i dagens värde...

Ge mig en hel extra vecka så kan vi vara kvitt sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar