Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 25 maj 2014

Mors.Dags.Ord

Morsdag kan väl knappast firas på ett lämpligare sätt än
att mor går upp före klockan 6 för att se till att frukost
serveras och matsäckar packas till de "små" barnen?


"Varför måste man gå upp så tidigt på helgen?",
frågar tonåringen. Ja, varför spelar man fotboll?


Inte nog med att snickarna kräver sin markservice.
Handbollscuper och fotbollträningar tar ingen hänsyn
till att det är morsdag. Denna helgen har det verkligen
behövts både en mor och en farmor/svärmor för att
hålla hela cirkussällskapet mätta och belåtna...


Men ett kort IKEA besök hann vi med.
(Strax efter lunchen blev det en håltimme,
innan kaffet och tårtan skulle serveras)


Tur att man är fullt kapabel till att köpa
sina egna rosor och morsdagspresenter!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar