Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 11 maj 2014

Hemmaträning

Städning är ingen dålig motionsform.
Vill man ha en extra utmaning sätter man upp
små hinder, som man kan ta små glada skutt över
- eller inte... (Ja- jag är ingen s(k)urkärring!)


Till skillnad från tex löpning som i alla fall ger en
känsla av tillfredsställelse efteråt, så ger städningen
mest en känsla av att man kanske borde fortsätta lite
till, förslagsvis en annan dag...


Snacka om att gräva i kvicksand!


Har man tur så kan man växla över stafettpinnen
dammsugaren till "någon annan" och heja på med
hink och trasa. Men nu tar jag "time-out" för idag!


Dusch (inklusive avlopp) är skurade, insidorna av
fönstren är putsade. Lite damm har väl bytt plats!


Nu återstår bara att veckohandla, baka bröd
och springa veckans sista uppladdningsrunda.


Snacka om 7-kamp!

Jag kan hoppa höjdhopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar