Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 12 maj 2014

Finalhelg!

Let´s dance, Eurovision och Mästarnas Mästare!
Vilken finalhelg i TV-soffan!


Varje år efter ett glas vin när en ny säsong av
Let´s dance startar vill jag hoppa i klackeskorna,
vira en lampfrans runt höfterna och dansa loss!
Men jag ska bespara svenska folket den troschocken...


Varje år när det är Eurovision Song Contest, vill jag
skaffa lösskägg, fjäderboa och komma sjunga ut!

"Tippade" Sanna som 3a - så jag är nöjd med resultatet!
Att en transa vinner är väl helt rätt i tiden och Hollands
låt var som bomull för öronen bland allt annat skval.

Bland dessa 3 finalister är det ändå Mästarnas Mästare
som är vinnaren. De prestationerna som deltagarna gör
(och har gjort i sina tidigare karriärer) tål att tittas på,
även utan ett glas vin. Framför allt slipper man
reklamavbrott och sega telefonomröstningar.
Kul med en otippad vinnare som Ravelli.
Allra mest förvånad var han nog själv!


Men nu blir det sommarsäsong i rutan, vilket innebär
repriser (och Allsång) för hela slanten licenspengen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar